Pytanie „czy mój blog będzie popularny” zadaje sobie chyba każdy kto zakłada bloga. Niewątpliwie każdy też do tego dąży. W tym artykule opowiem trochę o trzech obszarach, które moim zdaniem są pewnym wyznacznikiem popularności bloga.

Artykuł powstał na bazie mojego doświadczenia, a sam pomysł wpadł mi podczas pisania odpowiedzi na maila jednej z czytelniczek. Poniższe punkty posortowałem od najłatwiejszego, który nabije niekoniecznie wartościowy ruch do najbardziej czasochłonnego, poprzez taki który może przynieść wymierne korzyści w budowaniu swojej marki. Wszystkie wynikają z obserwacji blogsfery.

Kontrowersje

Podobno dzisiaj jest ciężej wybić się na kontrowersjach, bo mamy tego za dużo. Pod to można podciągnąć jeszcze obrazoburczość i inne pokrewne. Nie bez powodu spamowe posty na Facebooku typu „Zobacz co Ania zrobiła na studniówce. Będzie tego żałować do końca życia!” zbierają żniwo i rozprzestrzeniają się w oka mgnieniu.

Kontrowersja zawsze przynosiła dużą klikalność, dużą oglądalność i… duży współczynnik odrzuceń. Takie wpisy mogę powodować tzw. gównoburzę. Własnej marki popularnego blogera opierać bym na tym nie polecał. Od tego zaczynał sam Kominek, no to wiadomo, że można próbować kopiować drogę do sukcesu.

Rozwiązuj problemy

To jest to czym głównie zajmuję się na tym blogu. Szukasz w Google jak wypromować bloga? Pewnie trafisz na mój wpis. Pozycjonowanie WordPressa? Tak samo. Większość moich artykułów rozwiązuje czyjeś problemy. To też tłumaczy udział wejść z wyszukiwarki w stosunku do innych źródeł. Współczynnik odrzuceń też jest (bardzo) wysoki.

Część takich czytelników zostanie, część dowie się tego czego chciała się dowiedzieć i już nigdy na danego bloga nie wejdzie. Za to takie treści bardzo fajnie budują markę (wiele moich klientów kontaktuje się ze mną właśnie za pośrednictwem bloga).

Ciekawy punkt widzenia

Pod ten punkt wpisują się wszelkie blogi lifestylowe, światopoglądowe, modowe itd. Pokazują świat tak jak widzisz go Ty. Problemem jest tutaj zainteresowanie tym swoim punktem widzenia czytelnika. Takie blogi najwięcej czytelników przyciągają z social mediów. Jedna osoba przeczyta i poda to dalej. Wpis wyląduje na jednym, drugim, trzecim fanpage i tak koło się kręci.

Ważne jest, aby pisać ciekawie na popularne tematy. Obserwowanie mediów i świata w tym przypadku jest nieodłącznym elementem prowadzenia bloga.


 

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby łączyć wszystkie te punkty. Najbardziej naturalnym połączeniem wydaje się ciekawy punkt widzenia na kontrowersyjny temat – to można zawrzeć w jednym wpisie. A wyobraź sobie dorzucenie do tego rozwiązanie problemu i klikalność artykułu „Dlaczego zabijanie zwierząt pomaga redukować zmarszczki”!

Opublikowany przez Kuba Mikita

Miłośnik minimalizmu i prostoty, bo nie potrafi stworzyć niczego ładnego. Ma kołdrę, na której wypisane są funkcje WordPressa.

12 odpowiedzi na “Jak pisać popularnego bloga”

  1. Najlepiej takie treści przeplatać u siebie, ale nie zmienia to faktu, że żeby mieć popularnego bloga – trzeba po prostu pisać. Trzeba skupić wokół siebie ludzi i coś sobą reprezentować. To jest pewna odpowiedzialność i efekty nie są ot tak od razu widoczne. Na szczęście wytrwałość jest nagradzana :)

    1. To jest standardowy widget WordPressowy + stylowanie. U mnie akurat autor motywu sobie tak to wymyślił.

        1. Szukałem, szukałem i w końcu znalazłem. U mnie jest do tego jeszcze kawałek js:

          jQuery('.tagcloud a').each(function(){
          
          	var
          		number = jQuery(this).attr('title').split(' ');
          
          		number = '' + number[0] + '';
          
          		jQuery(this).append(number).attr('title','');
          
          });
  2. Blog może być Ciekawy, jego artykuły mogą rozwiązywać problemy, blog może też wzbudzać kontrowersje. Ale niestety wszystkie te czynniki razem jak i osobno nie mogą żyć bez najważniejszego czynnika, który powinien być ich następstwem – Promocja.
    Możemy być najlepsi w tym co robimy ale jeżeli nikt o nas nie wie to nie możemy powiedzieć, że mamy popularnego bloga. Proponuję dodać 4 punkt jako must have – Promocja

    1. Nie do końca się zgodzę. Dobry blog obroni się sam, a promocja pójdzie lawinowo. W przypadku bloga takiego jak ten zajmie się tym Google. W dwóch pozostałych przypadkach social media.

      Ale oczywiście nigdy nie zaszkodzi promować!

  3. Czyli najlepiej być odpowiednikiem fakt.pl dla swojej tematyki ?
    Kurde od jakiegoś czasu, większość stron o tematyce WP czy SEO daje po prostu takie „porady”, że ręce opadają. Rozumiem, że nie ma o czym pisać albo po prostu nie ma czasu na elaboraty. Ale szanujmy się wzajemnie….a nie porady w stylu pisz i promuj się a będzie dobrze :/
    Odnoszę wrażenie, że od jakiegoś czasu w polskiej sieci coś się wypaliło. Bo ale się narzeka jak to jest źle albo udziela tego typu porad.

    P.S.
    Nic nie mam do autora, po prostu wyrażam swoje zdanie w temacie :)

    1. To zależy od Ciebie czy chcesz być jak fakt.pl ;)

      Napisałem, że to moja obserwacja blogsfery. Dlaczego się nie zgadzasz? Nie podałeś żadnych konkretów.

  4. W zdobyciu popularności przy pisaniu bloga liczy się przede wszystkim konsekwencja i ciągłe pisanie. Z czasem nasz styl się sam ukształtuje i chcąc się szkolić / rozwijać będziemy ograniczać błędy. Tak więc, trzeba po prostu działać :)

Możliwość komentowania została wyłączona.