To jest gościnny artykuł napisany przez +Irek Wrobel z WordPressDlaPoczatkujacych.pl.

Pisanie treści czyli Copywriting. Najważniejsze umiejętności przy sprzedaży w Internecie. Czy to jest pisanie oferty sprzedaży do promowania produktów czy przekonanie kogoś do działania, copywriting jest podstawą marketingu.

Charlie Chaplin był fenomenem. Rozśmieszał świat nie mówiąc ani słowa. Jakie więc lekcje copywritingu można od niego zapożyczyć?

1. Zacznij od razu

Największym błędem popełnianym przez copywriterów (i nie tylko ich) jest fakt, że nie zaczynają od razu. Jeśli kiedykolwiek oglądałeś Charliego Chaplina wiesz, że on zawsze zaczynał od razu. Gdy potencjalny klient ląduje na twoim blogu lub stronie www, masz tylko kilka sekund, aby przekonać go do konwersji (kliknięcia w kolejną treść na twojej stronie) albo odejdzie. Przechodząc więc od razu do rzeczy, pomyśl jak przykuć uwagę potencjalnego klienta i zachęcić go do dalszej lektury. A następnie zrób to, ci przyszło do głowy.

2. Emocje zamiast słów

Emocje podróżują szybciej niż słowa. Marketing jest częścią każdego z nas. Zawsze coś sprzedajemy, pomysły, marki, relacje. Ale tylko niewielu odnosi sukces. Dlaczego? Ponieważ większość ludzi używa do marketingu słów a słowa mogą kłamać, prawda? Emocje nie mogą być fałszywe. To jest powód, dlaczego ludzie lgną do emocji a nie słów. Ludzie są jak zwierzęta napędzane emocjami. Z emocjami łączymy się szybciej niż ze słowami. Jeśli możesz połączyć swoje emocje z klientami, wtedy proces lojalności i zaufania pomiędzy tobą a twoim klientem będzie 10 razy szybszy. Ludzie rozprzestrzeniają emocje. Nikt nie lubi, zautomatyzowanych i wyuczonych technik sprzedaży, które mówią słowa nie odnoszące się do nikogo.

3. Język Korzyści

We wszystkich filmach Charlie Chaplin zawsze jest morał, tzn. korzyść dla nas. Zawsze mów o korzyściach dla klienta. Nie na odwrót.

Większość copywriterów przedstawia to, jak wspaniały jest ich produkt, ale rzadko lub nigdy nie wspominają bezpośrednio, jaką korzyść klient będzie z niego mieć. Ludzie chcą wiedzieć, w jaki sposób produkt będzie im służyć. Nikogo nie obchodzi, jak wspaniały jest produkt. Ludzie szukają tylko rozwiązania problemu.

„Moim jedynym wrogiem jest czas” – Charlie Chaplin

Słynny cytat Charliego Chaplina, „Moim jedynym wrogiem jest czas”, to historia każdego sprzedawcy. Ponieważ czas koncentracji przeciętnego człowieka jest bardzo niski, sprzedawcy mają ograniczony czas na przekonanie i konwersję (zamianę słuchacza w klienta). Musisz przekonać klienta w minimalnym wymaganym czasie. Ponieważ szanse na to, że ten unikalny użytkownik powróci na twoją stronę lub bloga są bardzo niskie. Więc trzeba zrobić imponujące pierwsze wrażenie.

(osobiście staram się to robić z różnym skutkiem :) )

Prosta konstrukcja

Upewnij się, że blog lub strona jest „czysty”, prosty i czytelny. Unikaj zbyt wielu grafik i zdjęć. Strona powinna się szybko załadować na wszystkich przeglądarkach.

Wezwanie do działania

Od unikalnych tematów na twoim blogu/stronie powinieneś mieć widoczne i proste wezwanie do działania. Co chcesz aby odwiedzający zrobił na twojej stronie? (np. subskrypcja). Miej proste i łatwe wezwanie do działania a więcej ludzi będzie konwertować.

4. Wiedzieć, kiedy zakończyć

To bardzo proste, aby nie „przedobrzyć” i nie powtarzać się, gdy nie jest to konieczne. Wiedzieć, kiedy skończyć. Ludzie nie lubią czytać więcej, więc pisz prosto i łatwo do zrozumienia. Tekst powinien być zwięzły, po prostu.

Charlie Chaplin pokazał w całej swojej karierze, że sukces mierzy się jego prostotą! Marketing to nie statystyki i liczby ale skuteczna komunikacja i interakcja. To zmieni twój biznes. Użytkownicy online są prawdziwymi ludźmi, więc postaraj się zrozumieć potencjalnych klientów, ich naturę i potrzeby.

Napisz poniżej w komentarzach, jaki użytek zrobisz z lekcji Charliego Chaplina?

Opublikowany przez Irek Wrobel

Jestem autorem WordpressDlaPoczatkujacych.pl oraz kilku innych witryn internetowych. Nie ma nic lepszego, niż być wynagradzanym za to, co lubisz robić.

W odpowiedzi na “Copywriting czyli jak zwiększyć konwersję”

  1. Hmm może jeszcze dodałbym informacje o formatowaniu tekstu tak, aby był przyjazny dla czytającego, czyli:
    -używanie list
    -redagowanie nagłówków
    -skracanie tekstu na ile to możliwe
    i inne. Niedoścignionym wzorem w tym zakresie jest Wikipedia :)

Możliwość komentowania została wyłączona.