Reklamy CPM słowem wstępu to rozliczenie w formie „pieniądze za wyświetlenia”. Nie każdy je stosuje, ponieważ mają dosyć inwazyjną formę, ale z drugiej strony nie uzależniają od aktywności użytkowników w witrynie. Mój mały artykuł o tym dlaczego warto stosować, ale i dlaczego trzeba to przemyśleć.

Wady reklamy CPM

Wadami reklam w rozliczeniu CPM jest często ich inwazyjność. Można spotkać kreacje layer’owe, pop up’y, pop under’y – wszystko to co drażni typowego użytkownika internetu. Do tego dochodzą reklamy nielegalne w prawie polskim. Wiadomo już, że reklamy CPM profit gryzą się z AdSense’m, w którym to lecą bany za nieodpowiednie treści w witrynie. Jednak takich informacji nie posiadam o systemie eCPM – można zaryzykować umieszczając tą reklamę razem z AdSense. Jeśli chodzi też o tematykę reklamowanych witryn – ta też może narazić na szwank dobre zdanie o stronie na której się wyświetlają – często są to witryny zachęcające do wysyłania sms’ów premium itp. Co nie znaczy, że można spotkać tylko takie reklamy.

Drugą wadą jest to, że raczej nie można polegać tylko na tych reklamach jako na jedynym źródle dochodu. Oczywiście witryny z niskim wskaźnikiem CTR (stosunek klikalności do wyświetleń reklamy) nie powinny szukać zarobku w reklamach CPM, aby wykorzystać ruch na stronie, lecz poprawić dopasowanie reklam CPC (płatne za kliknięcie) do kontekstu witryny oraz ich umiejscowienie. Tak więc CPM jest jedynie uzupełnieniem zarobków w witrynie, pozwalających maksymalnie wykorzystać potencjał ruchu.

Zalety reklamy CPM

Jak już wiesz – reklamom CPM trzeba zapewnić jedynie odpowiednią ilość wyświetleń. Dla serwisów, które mają ich dużo taka reklama w stopce może dobrze zwiększyć ilość przychodu. Tutaj też zaletą jest bardzo elastyczne umiejscowienie takich reklam – może ona być wyświetlana na samym dole witryny, byle byłaby ładowana. Obalam też przy okazji mit, z którym się spotkałem, że taką reklamę musi zobaczyć odwiedzający, tzn. przewinąć witrynę tak, aby ta reklama znalazła się na ekranie. Nie, taka reklama musi być jedynie załadowana tak jak reszta strony. Każda więc kompletnie ściągnięta strona będzie zliczana jako wyświetlenie reklamy.

Warto również zwrócić uwagę na wypłaty. PayPal to bardzo wygodna forma, a i 30zł to nie wielkie pieniądze. Ja dostałem już 4 przelewy, z którymi nie było żadnego problemu. Najpierw PayPal, później szybki przelew na konto.

Jeśli chodzi o kliknięcia w takie reklamy, to oczywiście mają one też wpływ na zarobki. Owe płacone są ekstra, oprócz tego, że reklama została wyświetlona.

Systemy reklam

 Osobiście korzystam z dwóch systemów reklam CPM:

1. CPM Profit – Stawka: około 0,1 grosza za wyświetlenie reklamy, 30 zł do wypłaty, przelew na PayPal. Na rynku już od dłuższego czasu. Kreacje reklamy:

– 300×250 px

– 728×90/750×100 px

– 160×600 px

2. eCPM – Polski system, który dopiero testuję. Reklamy jakościowo lepsze niż w CPM Profit. Wypłata: 100 zł na konto bankowe. Na razie tylko 2 kreacje reklamy, ale wiem, że będzie dostępnych ich więcej:

– 750×200 px

– 300×250 px

Podsumowanie

 Jeśli masz miejsce w swojej witrynie, albo chcesz poprawić zarobki na niej – polecam przetestowanie reklam w rozliczeniu CPM. Te które podałem są jedynie przykładami, których ja używam. Moje konto w AdSense zostało zbanowane i w żaden sposób nie mogę przywrócić jego działania. Pozostało mi korzystanie z reklam CPM i innych, mniejszych systemów jak AdTaily (Które niestety ma na razie poważną wadę jeśli chodzi o ten blog).

Czy Ty korzystasz z takich reklam? Może masz jakieś cenne uwagi?

Opublikowany przez Kuba Mikita

Miłośnik minimalizmu i prostoty, bo nie potrafi stworzyć niczego ładnego. Ma kołdrę, na której wypisane są funkcje WordPressa.

12 odpowiedzi na “Reklamy CPM – uzupełnienie czy zbędny dodatek?”

    1. Wedle ich wyjaśnienia „nieprawidłowe kliknięcia”, ale to moja wina ponieważ byłem głupi i klikałem co trochę w swoje reklamy, chociaż starałem się to maskować (różne ip, różne kompy) Próbowałem założyć konto na 3 inne różne nazwiska, ale oczywiście każde z nich ban tak samo.

      Wymiary zaktualizowałem w treści wpisu :)

      1. A mając czyste konto, lepiej iść w w/w CPN czy jednak lepiej zainstalować google?

        Cel: Kupić jakaś sensowną małpkę za ok 1200zł do robienia zdjęć. Bo jak dobrze rozumiem, twoje systemy oferują 0,001 zł na wyświetlenie. Czyli potrzebuję koło 1,2kk wyświetleń.

        1. Myślę, że lepiej jednak uderzyć w Google’owskie AdSense i dobrze zoptymalizować serwis wraz z reklamą, tak żeby jak najwięcej z niej wydusić.

          Mniej więcej tak to wygląda, ale też nie do końca. W CPM Profit czasem za 1000 i za 500 wyświetleń dostaję tyle samo. Ciężko więc dokładnie ocenić ile wyświetleń przełoży się na jakie pieniądze.

    1. Inaczej bym to ujął. Położenie na pewno nie ma bezpośredniego znaczenia. Jedynie co, to wyświetlenie może nie zliczyć się jako poprawne, kiedy reklama się nie załaduje i użytkownik na stronie nie będzie 2 sekund. Położenie ma wpływ na ładowanie się kodu, ale można to ustalić tak, aby kod reklamy ładował się jako jeden z pierwszych na stronie, mimo, że reklama będzie w stopce.
      Jeśli chodzi o rozmiar kreacji to częściowo tak, częściowo nie. Generalnie droższa jest reklama kwadratowa, więc taka będzie przynosiła więcej zysku. Ale z drugiej strony to nie rozmiar warunkuje koszt wyświetlenia, tylko stawka za daną reklamę, która z kolei może być uzależniona od formatu.

  1. Na chwilę obecną na rynku po upadku znakomitego programu jakim był CPMPROFIT jest pustka. Dzieki Cpmprofit zarabiałem sporo na stronach zapleczowych a teraz lipa straszna. Może ktoś zna coś innego tak dobrego jak cpmprofit ?

  2. Właśnie robie mały research na ten temat i zdania są bardzo podzielone na temat tego typu reklam. Ok może nie taki znowu mały, szukam już któryś dzień i powoli krystalizuje się to czego chce. Faktem jest że najlepszą formą zarabiania jest chyba afiliacja, w jakiś sposób uzupełniana CPMami (głośno myślę). Oczywiście wszystko zależy od strony, raczej staram się, by reklamy się ze sobą nie gryzły i ładnie uzupełniały stronę.

Możliwość komentowania została wyłączona.